نگاه گذرا

بررسی آماری معاونت آموزش مدرسه رضویه

۲۱ دی ۱۳۹۹
معرفی اساتید مدرسه علمیه رضویه مشهد

ما بعنوان بنیانگذران ، مسئولین اجرایی و اساتید مدرسه علمیه رضویه مفتخریم که با ارائه آمار آموزشی این مدرسه ، نشان دهیم که تمام سعی خود را کرده ایم تا به تربیت عالمان حوزوی بپردازیم که علم را با عمل آمیخته و در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

اگر بخواهیم نگاهی آماری به وضعیت طلاب ، فارغ التحصیلان و مقاطع مختلف تحصیلی در مدرسه علمیه رضویه داشته باشیم ، به اعداد و ارقام جالبی میرسیم.
از این رو جزییات آماری ذیل را خدمت شما ارائه می نماییم.

از سال 1371 تا کنون مدرسه علمیه رضویه در سطح 2 تعداد 805 طلبه خواهر داشته است ، که در این بین تعداد 228 نفر از خواهران در راستای شرایط علمی ، اخلاقی ، دروس حوزوی ، استعداد و توانمندی کسب کرده اند.

مدرسه علمیه رضویه مشهد

226 تن از خواهران تا به حال پایان نامه داده اند و 7 نفر از خواهران طلبه در حال اتمام مقطع دکتری می باشند.لازم به ذکر است که 75 نفر از خواهران موفق به اتمام سطح 3 شده اند و 201 نفر نیز مقطع سطح 2 را با موفقیت به پایان رسانده اند.

در این بین باید به این نکته اشاره کرد که 38 نفر از خواهران معادل سطح 2 خوانده و 12 نفر از طلبه های این مدرسه سطح یک را گذرانده اند و 12 تن از خواهران نیز معادل سطح 1 را اخد کرده اند.

مدرسه علمیه رضویه مشهد

از افتخارات این مدرسه ادامه تحصیل خواهران در مقاطع بالاتر در دانشگاه هست که این مورد باید به ادامه تحصیل 26 نفر از فارغ التحصیلان این مدرسه در سطح 2 اشاره کرد که در دانشگاه ، مقطع کارشناسی ارشد را ادامه داده اند.

اگر بخواهیم در قالب آمار به وضعیت فارغ التحصیلان مدرسه علمیه رضویه پرداخت بهتر است به آمار ذیل توجه شود.

  • 64 نفر توانستند که استاد حوزه شوند (که ۵ نفر با مدرک دکتری و ۵۲ نفر با مدرک سطح ۳ و ۷ نفر با مدرک سطح ۲ استاد حوزه هستند )
  • 16 نفر با مدرک حوزوی مدیر شده اند که ۶ نفر آنها مدیر حوزه علمیه خواهران شده اند .
  • 17 نفر با مدرک حوزوی کارمند شده اند از جمله کارمندی در دانشگاه، دادگستری، شورای حل اختلاف،سپاه و ….
  • 18 نفر با مدرک حوزوی معلم آموزش و پرورش شده اند .
  • 9 نفر در پاسخگویی شرعی و اعتقادی حرم مطهر هستند
  • 17 نفر مشاور در حرم مطهر و حوزه علمیه هستند
  • 102 نفر مبلغ رسمی در مراکز مختلف هستند
  • 38 نفر کادر اجرایی تربیت کرده اند که در حال حاضر مشغول می باشند.

نتیجه از تمام اینها این است که از ۵۸۱ نفری که از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۴ ثبت نام شده اند و دوره خود را تمام کرده اند، ۴۶۷ نفر با مدرک حوزوی اشان مشغول به فعالیت در راستای دین و ارزشهای دینی هستند یعنی حوزه علمیه رضویه ۸۱ درصد بازدهی داشته است .
وانشاءالله بقیه هم که در حال تحصیل هستند را کمک خواهیم کرد که ادامه دهنده راه خواهران طلبه فارغ التحصیل باشند و در راستای بسترسازی برای آمدن امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف کوشا و پر تلاش کار دینی کنند .

نظر خود را ثبت کنید

comment